Unilever: Když se dynamika a volnost potkávají s etikou, osobním růstem a s udržitelností

Co vědět o Unileveru?

Důraz na udržitelnost a ohleduplnost k přírodě, široký záběr pracovních příležitostí a silný týmový duch. Unilever dává šanci i studentům a absolventům a umožňuje jim rychlý kariérní postup, interní rozvoj podle zájmů i práci v zahraničí. A hlavně práci v kolektivu bez konkurenčního boje, kde je každý vnímaný stejně. Ať už je na junior pozici, nebo ve vedení firmy.

V České republice podniká Unilever už jedenatřicet let, stará se o třicet známých značek, jako Algida, Míša, Magnum nebo Dove, s fokusem na ohleduplnost k přírodě. Udržitelnost je pro společnost opravdu důležitá, používání plastu i provozních emisí dnes snižuje o desítky procent a své výrobky balí do recyklovatelných a kompostovatelných obalů. Lidé se v Unileveru cítí spokojeně, jsou plně zodpovědní za svůj čas i odvedenou práci, mají možnost růst a vzdělávat se a firemní kultura pro společnost není prázdným pojmem. Svědčí o tom i nízká fluktuace zaměstnanců, na manažerských pozicích nulová.

Benefity v Unileveru

Délka dovolené
30 dní

Home office / full remote
ano

Vzdělávání zaměstnanců:
ano – důraz na on the job training a interní tréninky, mentoring, koučování, interní a na míru připravené různorodé workshopy, platformy – Degreed, Udemy, LinkedIn learning, Busuu a další

Jídlo v práci
stravný paušál/příspěvek

Počítač/mobil od zaměstnavatele
ano

Další benefity
penzijní připojištění, zdravotní péče/očkování, životní pojištění, pracovní výročí, Multisport karta, akciový program, zaměstnanecké slevy na produkty, EAP program pro zaměstnance a rodinné příslušníky, 35 dní volna při narození dítěte 

Firemní kultura v Unileveru

Počet zaměstnanců:
340

Počet poboček
2, Praha a Bratislava

Dress code
není

Tykání nebo vykání
tykání

Dog friendly office
ne

Anglicky mluvící kolegové
ano

Kanceláře:
open space, open desk

Eventy pro zaměstnance
firemní konference, pravidelné celofiremní setkání, tzv. Get together, workshopy, teambuildingy, při uvedení novinek ochutnávky, snídaně, away days  v rámci týmů

Fungování týmů:
hybridní model fungování

Kariérní růst uvnitř společnosti:
ano, různorodé pozice, týmy dle preferencí a kariérního plánu každého zaměstnance

Možnost vycestovat v rámci kariéry do zahraničí:
ano

Jak může člověk získat holistický pohled na byznys a rozvíjet se během kariéry
a jak firma zapojuje mladé talenty a přistupuje k leadershipu?

Práce musí dávat lidem smysl

Firemní kultura Unileveru stojí na důvěře a flexibilitě. To potvrzuje i člověk nejpovolanější – generální ředitelka Michaela Franeková, která vede celou divizi potravin pro východní Evropu a zároveň je ředitelkou pro Českou a Slovenskou republiku. Ve firmě strávila už dvacet let. Podle ní je důležité, aby zaměstnanci cítili, že jim práce dává smysl. A k tomu přispívají právě značky, o něž se ve firmě starají a které ovlivňují každodenní život milionů lidí.

Unilever nabízí zároveň jedinečné možnosti, jak se posouvat dál. Firma je totiž unikátní svým přístupem k mladým lidem. Ti mají možnost dosáhnout rychle na různé rozvojové projekty, naučí se, jak vést tým a být za něj i za svou práci zodpovědní. Navíc v Unileveru nemusí nikdo sedět u pevného počítače a stále stejného stolu, kolegové komunikují přes Teams, fungují hybridně. 

Unilever
Unilever

Poslechněte si podcast. Jak se podle generální ředitelky Michaely Franekové pracuje ve firmě, kde neexistuje pevná pracovní doba ani místo k sezení? Co by poradila cílevědomým mladým zaměstnancům?

Koho právě teď hledají v Unileveru Podívejte se, jestli nenajdete místo právě pro sebe!

Prohlédnout volné pozice

Unilever věří v lepší svět a věří ve své lidi, kteří mu ho pomáhají stavět. Vlastní značky s posláním, snižuje dopady na planetu a svým zaměstnancům nabízí pestrou, dynamickou práci a horizontální i vertikální kariérní růst. To všechno v přátelské atmosféře, kde se mohou lidé jeden od druhého učit, kde výraznou příležitost dostanou i mladí bez zkušeností a kde je firemní kultura založená na důvěře, flexibilitě a na zodpovědnosti.

Všichni táhnou za jeden provaz

Každodenní pestrost a žádná nuda. Hledáte-li práci, kde přesně tohle chcete zažívat, Unilever je tou nejlepší volbou. Pro Lenku Křížovou, která má na starosti oddělení home care, je i po třinácti letech každý den novým dobrodružstvím a výzvou. Právě díky světoznámým značkám jí tehdy při nástupu přišla firma jako zaměstnavatel opravdu atraktivní. Dnes by rozhodně neměnila. Baví ji jak práce samotná, tak i lidé, s nimiž se ve firmě potkává. Všichni bez nadsázky táhnou za jeden provaz a pomáhají si, když je třeba. 

Celkově tu lidé oceňují i možnosti interního růstu. Navíc o kariérním rozvoji a svých ambicích se tu nikdo nebojí mluvit. Čím víc odvahy a chuti věci měnit, tím lépe. Na manažerskou pozici tak může dosáhnout každý, kdo je otevřený, dokáže podporovat svůj tým a vyhledává nové příležitosti. 

Jaké jsou hlavní výhody práce pro Unilever? Kudy vede cesta na manažerskou pozici a jaké jsou možnosti interního růstu.

Unilever
Unilever

Financial Controller Natálie Fišerová: Nebojím se ptát ani čelit výzvám

Přečíst rozhovor
Natalie Fiserova
Unilever

Co čeká studenta během prvního roku v Unileveru

Unilever
Unilever

V kanceláři, nebo z domu? Možné je obojí

Nejen spousta světla, prostoru, ale i soukromí, pokud ho někdo potřebuje. Místo, kde se mohou lidé scházet, učit se, komunikovat, odpočívat. Zapomeňte na neosobní, přísné a tmavé kanceláře. V Unileveru to žije a přátelská atmosféra dýchne na každého, kdo sem vejde. Zaměstnanci tu fungují jako jeden tým, nemají předepsaný dress code, napříč profesemi, pohlavím i věkem si všichni tykají. Nebojí se ozvat, když mají pocit, že je něco špatně, nebo přijít za svými šéfy s vlastními nápady.

Mohou se dál vzdělávat, účastnit se workshopů, pravidelně setkávat, ochutnávat novinky nebo i společně snídat. A když nechtějí nebo nemohou přijít do kanceláře, je tu možnost pracovat z domova. V Unileveru je totiž běžný hybridní pracovní model. I proto se do práce často vracejí dřív z mateřské maminky nebo tátové a studenti zvládnou pracovat i při škole.

Jak to žije v Unileveru:  Pojďte s námi nahlédnout do centrály firmy, do kanceláří, odpočinkových zón i do firemního obchodu.

Osobní bankéř hlavně jako konzultant

Vizuální práce s klientem přímo v aplikaci finanční zdraví, až pět obsloužených klientů denně a sto měsíčně, pod palcem až miliarda korun, hodina týdně na osobní rozvoj. To je tak trochu v číslech osobní bankéř ve Spořce. Konkrétně bankéřka Alena, která tu pracuje už dvacet let. „Jsem opravdu ráda, že mi Spořka umožňuje rozvoj ve všem, co mě zajímá.“ 

A jaký je podle Aleny osobní bankéř budoucnosti, tedy takový, který už vlastně ve Spořce aktuálně funguje? „Rád se učí novým věcem, sleduje aktuality v oboru, umí naslouchat a opravdu rád pracuje s lidmi, nebojí se zodpovědnosti a je digi,“ vypočítává Alena atributy bankéře – konzultanta.

Unilever
Unilever

Jak značky firmy Unilever pomáhají

UnileverUnilever
Unilever

Pro mladé talenty je největším benefitem možnost sáhnout si na jakékoli rozvojové learningové příležitosti.

Michaela Franeková, generální ředitelka divize potravin pro východní Evropu a Unilever ČR SR

Žádné soupeření ani ostré lokty

Různé pozice, různý věk, různé zkušenosti. Jedno mají ale zaměstnanci Unileveru společné. Cení si firemní kultury a vztahů, které ve firmě panují. A také možnosti kariérního postupu. „Máme běžně možnost okusit náplň práce z různých oddělení,“ říká Tomáš Hovorka, Category Brand Marketing Manager. Kolegové mezi sebou přitom nesoutěží, naopak si vycházejí vstříc. 

Flexibilita a důvěra nejsou v Unileveru prázdným pojmem. Ostatně na tom je celá zdejší kultura založená. Lidé se mohou sami svobodně rozhodnout, zda budou pracovat doma, nebo využijí zázemí kanceláře. Důležité vždy je, aby zodpovědně odvedli svou práci. Zároveň je tu úplně normální nechat si poradit od zkušenějších kolegů a nemít při tom pocit, že je člověk někomu na obtíž. „Oceňuji otevřenost, ten pocit, že můžu kdykoli přijít a požádat o pomoc,“ svěřuje se Radek Zach, Key Account Manager.

Jak vnímají práci pro Unilever samotní zaměstnanci? Čeho si nejvíc váží v rámci týmů, profesního růstu a samotného firemního byznysu?

Unilever
Unilever
Unilever

Anketa: Proč vás baví práce pro Unilever?

Univeler
Jiří Pecka
Supply Planner

Jsem ve firmě rok a práce pro Unilever mě baví z několika důvodů. Společnost nabízí flexibilní pracovní dobu s možností práce z domova a dává velký důraz na work-life balance. To mi umožňuje lépe vyvážit svou pracovní zátěž se soukromým životem a volnočasovými aktivitami. Unilever je zároveň společnost, která aktivně využívá nové technologie a inovace, což mě jako technicky zdatného jedince velmi zajímá. Díky této práci se také můžu dál učit a využívat cizí jazyky. A panuje tu otevřené pracovní prostředí, kde spolupracujeme na řešení různých výzev. Často máme i firemní eventy a teambuildingy a to přesně vytváří fajn atmosféru k tomu, abych se v práci cítil příjemně. 

Univeler
Simona Parajová
BIDI & NRM Transformation Manager

Jedním z hlavních důvodů, proč mě práce pro Unilever naplňuje, je i po více než třech letech to, že pracuji se značkami, které jsou oblíbené, pomáhají zlepšovat naši planetu a společnost a tím dělají lepší život zákazníkům. Každý pracovní den je úplně jiný, práce je velmi různorodá, což mi pomáhá neustále se zlepšovat a učit novým dovednostem. Někdy mám den plný mítinků, jindy zase práci v kanceláři, anebo kreativní den, kdy s týmem vymýšlíme různé zajímavé projekty pro naše zákazníky.

Firma rozumí tomu, že kariérní rozvoj může mít různé podoby, a tak nabízí hodně příležitostí, jak se rozvíjet podle zájmů a dovedností. Práce s lidmi z různých oddělení přináší dynamiku a to je zábava! Unilever má opravdu úžasný kolektiv, který drží spolu a lidé jsou to ochotní kdykoli si pomoci.

Univeler
Jarmila Komínková
Quality Leader

Práce v Unileveru je pro mě velmi motivující díky inovativnímu prostředí, práci pro značky, které všichni znají, sociální odpovědnosti, možnosti kariérního růstu a mezinárodnímu prostředí. Za nejdůležitější považuji tři oblasti. První z nich jsou inovace. Jsou klíčové, protože umožňují udržovat konkurenceschopnost a vytvářet produkty a služby, které uspokojí potřeby zákazníků. Další je udržitelnost, kdy se snažíme minimalizovat dopad na životní prostředí. Vyrábět výrobky s nižší zátěží, používat obnovitelné zdroje energie, minimalizovat množství odpadu a používat recyklovatelné materiály. A posledním důvodem, proč je pro mě práce v Unileveru důležitá, je firemní kultura. Podporuje týmovou spolupráci, diverzitu, udržitelnost a etiku. To všechno mě tu drží už patnáct let.

Unilever
Unilever
Unilever
Společnost Unilever patří mezi největší výrobce potravin a výrobků pro péči o domácnost i osobní péči. Denně její produkty používají bezmála tři a půl miliardy lidí ve více než 190 zemích planety. Po celém světě zaměstnává 148 tisíc lidí a vlastní více než čtyři sta značek, jako je například Dove, Rexona, Magnum nebo Knorr. V České republice klade firma důraz na udržitelné podnikání, značky mají své poslání spojené s ochranou přírody i lidského života. Unilever si zakládá na silné podpoře svých zaměstnanců, na jejich vzdělávání, kariérním růstu i na přátelské atmosféře.

Sledujte nás na sociálních sítích